Web sitesi tasarımında basit olanın daha iyi olduğunu hepimiz biliyoruz. Anlaşılması ve kullanımı kolay olan bir arayüz, ziyaretçilerinizi daha sonra sitenize dönecek aktif kullanıcılara dönüştürmek için en iyi yollardan birisidir.
Web sitenizi nasıl basitleştirebilirsiniz? Sıfırdan yeni bir şey inşa etmeseniz de, bazı elementleri düzenleyerek site tasarımınızı basitleştirebilirsiniz. Eğer yeni bir site tasarımına girişiyorsanız da bu ipuçları daha sade ve anlaşılır bir arayüz için yol gösterici olabilir.
Web sitenize uğrayan ziyaretçilerin genelde bir amaçları vardır. Tasarımlarınızın üzerinde onların ulaşmak istedikleri hedefi açıkça belirtmelisiniz. Böylece hem ziyaretçileriniz için işleri kolaylaştırabilirsiniz, hem de amaçlarına hızlı şekilde ulaşmalarını sağlarsınız.
Call to Action butonlarınızı mümkün olduğu kadar görünebilir bir alanda uygun boyutlarda yapmanız, ziyaretçileriniz için akışı daha kolay bir hale getirecektir.
Tasarımlarınızda sayfa sayısı yüksek mi? Birbirine yakın ya da ilişkili bilgiler farklı sayfalara mı yayılmış? Onları toplayıp, tek sayfa içinde akan parçacıklar olarak birleştirebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçilerinizin benzer bilgilere ulaşmak için sitenizde oradan oraya sürüklenmesine engel olabilir, ve onlar için işleri kolaylaştırabilirsiniz.
Tasarımlarınızda farklı bir çok renk eğlenceli ve çekici gözükebilir. Ancak bu renk cümbüşü zaman zaman kafa karıştırıcı olabilir. bunu önlemek için bir ana renk seçip bir ya da iki yardımcı renk kullanarak tasarımlarınızı tamamlamanızdır.
Tasarımlarınızın süper basit olmasını istiyorsanız, sadece birkaç renk tonuyla ile nispeten monoton bir renk paleti düşünün. Bu kadar basit bir şeyin ne kadar güzel olabileceğini hem siz hem de kullanıcılarınız göreceklerdir.
Daha az renk telaşı azaltır, daha az zihinsel yük oluşturur. Sadeleşmek için fazla renklerden kurtulmaktan çekinmeyin.
Gizli veya alternatif navigasyon stilleri ne kadar havalı görünse de, bu tip seçimler beklediğiniz kadar kullanıcı dostu değildir. Normal kullanıcıların aksiyon kalıplarından sapmak rahatsız edici olabilir ve kullanıcıların sitenizde rahatça hareket etmesini engelleyebilir.
Bunu göz önünde bulundurarak, standart ve oldukça yalın, en az üç en fazla sekiz menü seçeneğine sahip, sayfanın en üzerinde bulunan navigasyon öğeleri en uygun norm sayılabilir. Ayrıca çok moda olan mega menüler eğer bir alışveriş sitesi tasarlamıyorsanız ziyaretçileriniz için zorlayıcı bir unsur oluşturabilir.
Web sitenizdeki öğelerin yüzde 20’sinin neden olması istenen kullanıcı eylemlerinin yüzde 80’ine neden olacağını unutmayın. (Pareto İlkesi)
Bunu göz önünde bulundurarak, bir tasarım güncelleştirirken veya yeniden düşünürken değişikliklerin yüzde 80’ini yapmak için değişiklik yaparken içeriğin en rafine yüzde 20’sine odaklanın. %80’de kalan alanlar için beyaz alan tasarımı konusunda kendinizi geliştirebilirsiniz.
Simgelerin, görüntülerin ve tasarımdaki diğer her kullanıcı arabirimi öğesinin bir nedeni vardır.
Gereksiz bağlantı ve etkileşimler kurgulayarak kullanıcılarınızı boğmayın. Bu görsel elemanları yalnızca tasarımda gerçek bir kullanım ve amaca hizmet edecek şekilde planlayın ve kullanın.
Tipografiyi iyi kullanmanın yolu da tıpkı renkleri kullanmak gibidir – daha azı daha fazladır!
Okunması kolay yazım biçimleri tasarımlarınız için yeterli görsel zenginliğe sahip değildir. Genelde yazı tipleri yani fontlar seçeneklerle birlikte gelir; böylece belirli harflere vurgu eklemeniz gerekirse, başka yazı biçimleri aramanıza gerek kalmaz. Harflerin, okunabilir olması için arka planınızla kontrastı sağlamak için yeterli ağırlığı içermesi gerekir.
Tasarımlarınızda sadece iki yazı karakteri kullanarak sadeliği yakalamanız mümkün. Bunlardan biri web sitesindeki ana metin ve bir tane de ekran kullanımı içindir. Bu kadar. Tüm ihtiyacınız olan bu.
Ekranlar büyümeye devam ediyor, bu da kullandığınız tasarım şablonu üzerinde daha fazla metin sıkıştırmak yerine kullanıcılarınızın vereceğiniz metin mesajları daha kolay görmelerini sağlıyor.
Mobil aygıtlar söz konusu olduğunda bu durum karşıt-sezgisel görünse de aynı şey geçerlidir. Daha büyük harf okumak çoğu zaman daha kolay olabilir.
Tasarımlarınızda tipografi ve görsellik ne kadar önem taşıyorsa, verdiğiniz ya da vermek istediğiniz metin ya da görsel mesajlar da o derece önem taşır. Bu öğelerin birbiri arasında tutarlı şekilde bütünlük içinde olması gerekir.
Bu nedenle basit kopyalar, içerikleri farklı ancak stilleri benzer çoklamalar yaparak tasarımlarınızdaki bütünlüğü koruyabilirsiniz.
Farklı bir şeyler yapmak isterseniz, tasarımı çok farklı ya da alışılmadık unsurlarla karıştırmayın. Daha karmaşık veya olağandışı bir şey üzerine odaklanarak inandığınız bir tasarım kuralının dışına çıkarak farklı bir etkileşim yaratabilirsiniz.
Çok karmaşık veya “çok tasarlanmış” bir web sitesi tasarımı, kullanıcılar ile iletişim kurmak istediğiniz yolun dışına çıkabilir. Dönüşüm hedeflerinizi ve kullanıcıların tasarımla ne yapmasını istediğinizi unutmayın. Bir form doldurmak, bir uygulama indirmek veya doldurulmuş bir tavşan satın almak olsun, her tasarım öğesi bu belirlediğiniz hedefe ulaşmayı vurgulamalıdır.
20.03.2019