Tüketici hızlı tüketim ürünleri için marketten önce e-ticaret sitelerine gidiyor.
Dijital pazarlama platformu SEMrush’ın hızlı tüketim malları (FMCG) sektöründe gerçekleştirdiği analizin sonuçlarına göre, son iki yılda kahveden, şekere tuvalet kağıdından çöp poşetine birçok kalemde alışveriş e-ticaret sitelerine yöneldi.
Son dönemde artan dövize bağlı olarak süpermarketlerde yükselen fiyatlar 81 ilde denetim altına alınırken, fiyat baskısından kaçmak isteyen tüketici gözünü e-ticarete çevirdi. Kara Cuma, indirim saatleri gibi avantajlı kampanyaları takip ederek alışverişin rotasını internete kaydıran tüketicilerin hızlı tüketim malları (FMCG) aramalarını mercek altına alan SEMrush çarpıcı bulgulara ulaştı.
Son iki yılda FMCG’de yapılan aramaları karşılaştıran SEMrush’un analizine göre internette yapılan bebek bezi aramaları ikiye katlanırken, tuvalet kağıdındaki artış ise 4 kattan fazla oldu. Ocak 2017’de aylık ortalama 4 bin 400 kere aranan “tuvalet kağıdı” kelimeleri, yılın son çeyreğinde 18 bin 100 olarak gerçekleşirken, bebek bezi aramaları ise aynı dönemde 14 bin 800’den, 33 bin 100’e yükseldi.
Gıda ve gıda dışı olarak iki ayrı kategoride yapılan analize göre filtre kahve, kedi köpek mamaları, zeytinyağı gibi kalemlerde ciddi yükseliş meydana geldi. Analizin sonuçlarını değerlendiren SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan, Türkiye’de dijitalleşmenin yükselen bir ivmeyle devam ettiğini belirterek, “E-ticaret, ülke ekonomisinin en büyük çarklarından biri olma yolunda gelişiyor. Bu da markalar için e-ticarette daha rekabetçi olmaları anlamına geliyor. Tüketici son dönemde süper marketlerde hem gıda hem de gıda dışı ürünlerde yükselen fiyat dalgası ile karşı karşıya kaldı. Dövizin düşüşe geçmesiyle birlikte süpermarket zincirlerinden önce e-ticaret sitelerinde fiyatlar değişim göstermeye başladı. Bu da tüketiciyi marketler yerine e-ticaret sitelerine yönlendirdi” dedi.
SEMrush’ın e-ticaret siteleri için kritik olan hedef kitle analizi, raporlama, SEO (arama motoru optimizasyonu) gibi dijital pazarlamanın omurgasını oluşturan tüm alanlarda destek sunan bir platform olduğunu hatırlatan Zeidan, satış hacmi fark etmeksizin internette satış yapan tüm kişi ya da kuruluşların aklında bulundurması gereken birkaç püf noktayı şöyle sıraladı:
TÜBİSAD’ın raporuna göre geçen yıl e-ticaret hacmi Türkiye’de yüzde 37 büyüyerek 42,2 milyar TL’ye ulaşmıştı.
FMCG Araştırmasından Rakamlar:
Tuvalet Kağıdı | Islak Mendil | Çöp Poşeti | Hijyenik Ped | |
Ocak 2017 | 4400 | 6600 | 1000 | 210 |
Temmuz 2017 | 3600 | 5400 | 1000 | 260 |
Aralık 2017 | 4400 | 8100 | 1300 | 390 |
Ocak 2018 | 4400 | 8100 | 1300 | 590 |
Temmuz 2018 | 4400 | 9900 | 1600 | 390 |
Ağustos 2018 | 6600 | 9900 | 1300 | 320 |
Eylül 2018 | 135000 | 22200 | 1600 | 480 |
Ekim 2018 | 27100 | 22200 | 1900 | 480 |
Kasım 2018 | 27100 | 22200 | 2400 | 590 |
Aralık 2018 | 18100 | 22200 | 2900 | 590 |
21.03.2019