Başarılı bir sosyal medya stratejisinde olması gereken maddeleri, bu yazımızda sizler için bir araya getirdik.
Her marka ve işletmenin; sosyal medya varlığı, hedefleri ve kaynaklarına göre belirlemesi gereken özel bir sosyal medya stratejisi olmalı. Sosyal medya trendleri şekillendirse de bazı bağımsız, evrensel etkenler ve yapı taşlarına işletmenizin sosyal medya inisiyatiflerinden en fazlasını elde edebilmesi için dikkat etmelisiniz. Bu yazımızda her başarılı sosyal medya stratejisinde bulunması gereken önemli 8 unsuru ele alacağız ve bunların neden bu kadar önemli olduğunu açıklayacağız.
Sosyal Medya Denetimi
Kusursuz bir sosyal medya stratejisi, büyük resme odaklanır. Her bir postta bireysel olarak ne istediğinize değil, ilerlemek için sosyal medyadaki varlığınızın geneline odaklanmalısınız. Sosyal medya kanallarınızın denetimini alışkanlık haline getirin. Düzenli olarak yapacağınız kontroller, tutarsızlıkları görmenizi sağlayacağı gibi hangi kampanyaların işe yarayıp yaramadığını, kalite ölçümü yapmanızı ve belki de daha tutarlı bir sosyal medya stratejisi belirleyebilmeniz için yeni hedefler koymanızı sağlar.
Açık Hedefler
Bir strateji belirleyerek kampanyanızı hazırlamadan önce kendinize açık hedefler koymak, süreci takip etmenizi kolaylaştırır ve hangi noktalarda daha fazla çaba harcamanız gerektiğini önceden görmenizi kolaylaştırır. Kendinize ve ekibinize açık hedefler koymak, bu yönde ilerlemek ve tüm enerjinizi, konsantrasyonunuzu buna adamak aslında vereceğiniz emeğin tümüne odaklanmak anlamına gelir.
Markanın İzleyicisini Net Bir Şekilde Anlayabilmek
Sizi kimin takip ettiğini bilmek ve onları anlayabilmek için sahip olduğunuz potansiyeli gerçek olarak müşterilerinize ve takipçilerinize anlatan sosyal medya içerikleri gereklidir. İzleyicilerinize nelerden rahatsız olduklarını, hangi yayınları okuduklarını, nerelere gitmekten hoşlandıklarını ve hatta ne kadar kazandıklarını sorun. Onları ne kadar yakından tanırsanız, hedef kitlenizin resmini o kadar iyi çizebilirsiniz. Detaylara odaklanmak, daha birbirine bağlı bir topluluk oluşturmayı ve onlarla bağlantı kurmayı kolaylaştırır.
Doğru Platformları Kullanmak
Doğru platformu belirleyebilmek, doğru kitleyle buluşmak açısından önemlidir. Birbirinden farklı platformların işleyişini bilmelisiniz. Herhangi bir sosyal ağ diğerinden daha popüler olduğu için hedef kitlenize ulaşma konusunda size yardımcı olmaz ya da yapabileceklerinizi ortaya koymak için uygun olmayabilir.
İçerik Kaynağı ve Sosyal Medya Planı
Her başarılı sosyal medya stratejisinin temelinde sağlam bir plan ve editoryal bir takvim yatar. Görevleri ve yaklaşan önemli tarihleri bilmek, ekibinizin aynı yerde olmasını sağlarken, hitap ettiğiniz kitleyle daha çok vakit geçirme özgürlüğü tanır. Sosyal dinleme yapmak, kendiliğinden ortaya çıkan diğer fırsatları görmenize olanak verir.
Yaptığınız planlama, sosyal medya hedeflerinizle ve çevrimdışı pazarlama çabalarınızla örtüşmelidir. İçerik bankası oluşturmaksa sosyal medya stratejisinin ikinci kısmını oluşturur. Organize bir içerik bankası, daha eski içerikleri görebilmenizi ve içeriklerde eksikler gördüğünüzde bu boşlukları kapatma fırsatı sağlar.
Sosyal Araçlar
Araçlar olmasaydı, sosyal medyacılar çıldırırdı. Etkili sosyal medya stratejileri otomasyon ve zamanlanın birleşmesinden oluşur. Araçlar, Instagram Stories ve Facebook Live gibi belirli ağların araçlarını da içerir ve her bir sosyal ağda büyümenizi artırır.
Analiz ve Ölçüm
Her sosyal medya stratejisi, emeklerinizin analiz ve ölçümünü içermelidir. Stratejinizde her adımda kazanmasanız da, analiz etmek ve ölçmek, işe yaramayan şeyler yapmanızın önüne geçer ve size iyi sonuçlar kazandıran şeyleri tekrarlayabilirsiniz.
Etkileşime Zaman Ayırmak
Etkileşim, sosyal medyadaki ağınızı büyütmenin anahtar öğelerinden biri haline geldi. Her gün, pek çok hesaptan, pek çok paylaşım ve mesaj alıyoruz. Topluluğun bir parçası olmak için, sosyal medyaya sosyalleşmek için ekstra çaba harcamalısınız.
22.03.2019