“Facebook’taki sahte takipçiler ve beğeniler markama nasıl zararlar veriyor?” sorusunun yanıtı yazımızda bulabilirsiniz.
Facebook’un kendi tahminlerine göre, profillerin %2 ya da %3’ü sahte ve %6 ila %10’u da kopya hesaplardan oluşuyor. Bunun anlamı ise 2.1 milyar hesap bulunan sosyal ağdaki profillerin 270 milyonuhileli olduğu.
Facebook her ne kadar sahte profilleri kapatmak için adımlar atsa da, dijital suçlular sosyal ağın bir adım ilerisinde olabilmek için oldukça sıkı çalışıyor. Bu hesapları bot’larla nasıl yasal göstereceklerini, suçlular yoluyla içeriklerle nasıl etkileşim kuracaklarını biliyorlar. Formları doldurup reklamlara tıklayıp, hesapların aktif gözükmesini sağlıyorlar.
Suçlular ve şüpheli operatörler sahte hesapları; seçim sonuçlarına müdahale etmekten para kazanmaya kadar pek çok şey için kullanıyor. Sahte hesaplardan gelir elde etmenin bir yolu beğeni satmak. Google’daki arama çubuğuna “Facebook beğenileri” yazarsanız “10 dolar karşılığında 500 gerçek insan beğenisi” satan şirketler bulabilirsiniz.
Böyle satıcılardan trafik satın almak yasadışı ve Facebook, platformunda sahtecilik istemiyor. Pazarlamacılar, sosyal medya takipçisi edinmenin önemli olduğunu biliyor. Fakat fazla takipçisi olan işletmeler, bu takipçileri her zaman organik olarak edinmiyor. Kaç tane şirketin beğeni ya da takipçi satın aldığı bilinmiyor. Ancak, bu tür olaylar kesinlikle yaşanıyor.
The New York Times’da yayınlanan derinlemesine rapor, sosyal medya karaborsasını gözler önüne seriyor. Etik ve ahlakı önemseyen markaların bile sahte takipçileri olduğu biliniyor. Ne yazık ki pek çok pazarlamacı sahte takipçilerin ne kadar zarar verici olduğunu anlamıyor.
Sahte takipçiler etkileşim istatistiklerinize zarar veriyor
Sayfanızın etkileşim oranı, yayınladığınız içeriklerin ve reklamların sizi takip edenlerin News Feed’inde görünme şansını etkiliyor. Sahte hesaplar ve takipçiler etkileşim oranınızı aşağı çekiyor. (tabii etkileşim için ücret ödemiyorsanız) Sahte kullanıcılar, içeriğinizle etkileşime geçmiyor, içeriği beğenmiyor ya da paylaşmıyor ve kesinlikle markanız için para harcamıyor.
Sahte popülerlik tabii ki bazı yönlerden faydalı olabiliyor. Gerçek kullanıcılar, takipçi sayınızdan etkilenerek ve saygınlığınız olduğunu düşünerek sayfanızı takip etmeye başlıyor. Fakat sahte trafik, istatistiklerinize etki ediyor ve gelecekteki ücretli ve organik kampanyalarınızın hüsranla sonuçlanmasını sağlayabiliyor.
Büyük bir sahte takipçi kitlesi, takipçi profilinizi anlayamamanıza, hangi içeriklerin işe yarayıp yaramadığını algılayamamanıza sebep oluyor. Bu da gelecekteki pazarlama kararlarınızı etkiliyor. Organik ve ücretli kampanyaların etkili olma oranı düşüyor.
Sahte trafik bazen formların doldurulmasına, hatta sahte kullanıcıları satın alma sürecine katılmasına ikna etmek için vakit kaybetmenize sebep oluyor. Sahte kullanıcılar, sahte kredi kartı numaraları ya da çalıntı kredi kartları sahte ticari işlemleri ortaya çıkarıyor.
Son olarak, Facebook beğenisi satın aldığınızda, dolandırıcılık ekosistemini beslemiş oluyorsunuz. Kanunlara karşı gelecek bir şey yapmasanız bile, yasadışı kişilerle iş yapmış oluyorsunuz.
Sahte takipçileri nasıl fark edersiniz, sınırlandırırsınız ve kaldırırsınız?
21.03.2019