Günümüzde tüketici alışkanlıklarının, pazarlama stratejilerinin ve rekabet koşullarının sürekli geliştiğini ve değiştiğini, teknolojik ve sosyolojik değişimlerin hayatımıza çok hızlı girebildiğini gözlemleyebiliyoruz. Bu değişimlere kurumsal markaların hızla ayak uydurmak zorunda olduğu ve bunun ne gibi faydalar sağlayabileceği ile ilgili nacizane bilgilerimi paylaşmak isterim.
İşini her noktada iyi yapan ve müşterisine değer veren ya da vermeye çalışan kurumsal markaların mutlaka sosyal medya içinde güçlü ve sürekli olması gerekir. Bunun yanında e-ticaret yapan markaların olmazsa olmazıdır. E-ticaret olarak adı geçen elektronik ticaretin, yakın zamanda sosyal ve yeni nesil ticaret olarak anılacağı ve bilinen tüm ekoticaret hacminin içinde çok daha üstlerde ve bütünleşmiş olarak yer alacağı öngörülmelidir.
Marka müşterilerinin internetten alışveriş yapmasa dahi ilgilendiği markayı internette sorguladığı ve alım kararında bu sorgu araştırmasının genellikle çok yüksek oranda etki ettiği tespit edilmiştir.
Kurumsal bir ajansla çalışsa dahi aşağıdaki hususları iyi derecede bilmeyen birilerinin bu sayfaları yönetmesi gayri ihtiyarı yanlış olabilir ve hızla ilerlediğini bildiğimiz dijital platformlarda ileride marka başarısızlığı yaşanmasına neden olabilir.
Tw…Fa…In…Li… sayfalarında takipçinin işine yarayacak ve takipçi sayısını artırabilecek ilgi çekici bilgiler ya da müşteri-marka ilişkilerini güçlendirici temalı içerikler paylaşılması ve takipçinin müşteri olması durumunda sorduğu sorulara mutlaka cevap verilmesi gerekir.
Sosyal medyanın iyi yönetilemediğinde ya da markanın ürün ve hizmetlerinin kalitesinde sorunlar var ise direkt ve şeffaf iletişimin olumsuz yönlerinin, olumlu yönlerinden daha fazla olduğu ile alakalı bilgileri, kurumsal şirketler de böyle bir durumun zaten olmaması gerektiğinden yazılmayacaktır. Kısacası eğer kurumsal bir marka olsanız da ürünlerinize, ajansınıza ya da sosyal medya pazarlama çalışanlarınıza güvenemiyorsanız sosyal medya da hiç olmamanız daha iyi olabilir.
22.03.2019