Facebook, 2.23 milyardan fazla kullanıcısı olan ve küresel etkiye sahip bir platform. Bu kadar önemli sayıda kullanıcıya ulaşmış bir platformun, müşterileri ve tüketicileri üzerindeki etkisini hiçbir işletme görmezden gelememeli, mutlaka pazarlama stratejilerine Facebook’u dahil edilmelidir.
Özellikle web siteniz gibi Facebook sayfanızın Google arama sonuçlarında sıralanabileceğini hatırlatmak isteriz. Bunun yanında insanların ihtiyaçlarına göre Facebook’u arama motoru gibi kullandıklarını unutmamak gerekir. İnsanlar bilgi almak, sorunlarını çözmek ve alternatif çözümleri görmek için Facebook’u bir araç olarak kullanmaya başladı. Dolayısıyla platform da aktif bir arama motoru olarak çalışmak için sürekli kendini geliştiriyor. Bu nedenle web sitenizi Google’a uygun nasıl optimize ediyorsanız, Facebook varlığınızı da benzer şekilde optimize etmelisiniz.
1. Anahtar Kelimenizi İsminiz İle Birleştirin
Facebook’ta doğru ismi almak web sitenize domain almak gibidir. Facebook kullanıcı adı ve sayfa adını karıştırmamalısınız. Kullanıcı adınız “@” sembolünün önündeki sayfa adınızın altında yer alır ve en önemlisi Facebook URL’nizin sonundaki benzersiz tanımlayıcıdır. Dolayısıyla sadece marka adınızla değil yaptığınız işle en alakalı kullanıcı adını almalısınız.
Facebook sayfa adı ise Facebook arama sonuçlarında gözüken sayfanızın başlığıdır.
2. Profil ve Kapak Fotoğrafınız Sizi Yansıtsın
Marka kimliğinizi doğru yansıtmak ve güvenilir bir sayfa olduğunuzu göstermek istiyorsanız profil fotoğrafı olarak mutlaka logonuzu kullanmalısınız. Kapak fotoğrafı olarak sayfanızı ziyaret eden kişilerin daha samimi bulacağı ve ilgisini çekecek bir tasarım kullanabilirsiniz. Ancak kapak tasarımınızda olumsuz anlama gelecek hiçbir şey kullanmamalısınız. Görselleriniz ile insanların zihninde olumsuz değil, olumlu çağrışımlar uyandırmalısınız.
3. Hakkınızda Daha Fazla Bilgi Paylaşın
Sayfanızın “Hakkında” kısmını tamamını doldurmalısınız.Böylece potansiyel müşterilerinizin sizi tanımasına izin vermiş olursunuz. Müşterilerinizin sizi tanımasının yanı sıra Google’a arama sonuçlarında göstermesi için hakkınızda daha fazla bilgi vermiş olursunuz. Tüm bu nedenlerle “Hakkında” alanına isminizin, iletişim bilgilerinizin, açık olduğunuz saatleri, web sitenizin yer aldığı ve marka kişiliğinizi yansıtan bir metin yazmalısınız.
4. Web Sitenize Davet Edin
Kendiniz hakkında yeteri kadar bilgilendirme yaptıktan sonra insanların sitenizi arama motoruna yazıp işletmenizi aramasını beklemeyin. Siz onları satın almaya, bilgi almaya, kaydolmaya, bağış yapmaya yani eylemde bulunmaya davet edin. Bunun için yapmanız gereken tek şey kapak fotoğrafının sağ alt kısmında yer alan call to action butonunu düzenlemek.
5. Yerel Aramalarda Görünmek için Daha Fazla Detay Paylaşın
Facebook arama özeliğini geliştirmek için sürekli iyileştirmeler yapıyor. Yerel arama özelliğinin kullanıcılar tarafından kullanımını kolaylaştırmak için platformun mobil uygulamasını güncelledi.
Kısacası, yakınlarınızdaki potansiyel müşterilerinize ulaşmak istiyorsanız Facebook sayfanızı yerel sonuçlar arasında gösterebilir. Facebook’un yerel arama sonuçlarında yer almak için işletmenizin hizmet verdiği ülke, şehir, adres ve posta kodu alanlarını doldurabilirsiniz.
6. Paylaşımlarınızda Müşterilerinizle Empati Kurun
Facebook sayfanızı optimize ettikten sonra paylaşımlarınızda doğru kelimeleri kullanarak hem optimizasyonu hem de sayfanızın popülerliğini uzatabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmasının önemli bir kısmı anahtar kelime araştırmasına dayanır. Potansiyel müşterilerinizin sayfanıza ulaşmak için yaptığı aramaları öğrenmeden ister organik ister reklam arama sonuçlarına yönelik çalışma yapmak anlamsız olacaktır.
22.03.2019